Υπογεννητικότητα και Δημογραφικό Πρόβλημα: Η μεγαλύτερη μάστιγα στην Ελλάδα - Οι θέσεις της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ! - ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ

ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ

Πολιτικό ιστολόγιο του Θοδωρή Παρασκευόπουλου

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Υπογεννητικότητα και Δημογραφικό Πρόβλημα: Η μεγαλύτερη μάστιγα στην Ελλάδα - Οι θέσεις της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ!

Share This

 


Σαράντα σχολεία κλείνουν στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων και Πρέβεζας γιατί δεν γεννιούνται παιδιά


Οι αριθμοί και οι στατιστικές προβλέψεις είναι εφιαλτικοί – Το πρόβλημα γνωστό εδώ και δεκαετίες, αν και το πολιτικό προσωπικό αρνείται να στηρίξει το θεσμό της ελληνικής οικογένειας

Το φλέγον δημογραφικό πρόβλημα, όπως καταγράφεται στην Ελλάδα, απαιτεί άμεσα την εύρεση μιας κεντρικής λύσης που θα δώσει κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ώθηση στη χώρα μας.

Η πρόσφατη είδηση που δυστυχώς δεν έκανε το γύρο των ελληνικών μίντια, αναφέρει τα ακόλουθα: Είκοσι πέντε νηπιαγωγεία και 15 δημοτικά σχολεία δεν θα λειτουργήσουν κατά το νέο σχολικό έτος 2021- 2022 καθώς δεν έχει συμπληρωθεί ο απαραίτητος αριθμός μαθητών ή δεν υπάρχει καθόλου μαθητικό δυναμικό. Σαράντα σχολεία κλείνουν στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων και Πρέβεζας γιατί δεν γεννιούνται παιδιά!

Το μέγεθος της σοβαρότητας αυτής της είδησης είναι τεράστιο, όμως κανείς δεν δείχνει να ενδιαφέρεται για το γεγονός ότι ερημώνει από νέους η ελληνική επαρχία και η χώρα μας μετατρέπεται σε μια χώρα γερόντων.

Απομόνωση γεωγραφική, διοικητική, κοινωνική και πολιτιστική. Το οδικό δίκτυο παραμένει σχεδόν σε πρωτόγονη κατάσταση. Η έλλειψη νοσοκομείων και πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, μέγα πρόβλημα. Οι ασθενείς αναγκάζονται να προσφεύγουν σε νοσηλευτικά ιδρύματα των μεγάλων αστικών κέντρων ακόμη και για λιγότερο σοβαρές παθήσεις. Αποβιομηχανοποίηση, απομάκρυνση των νέων από την πρωτογενή αγροτική παραγωγή και βεβαίως υπογεννητικότητα.

Η Ελλάδα βρίσκεται σε έντονο καθοδικό ρυθμό μείωσης του πληθυσμού της από το 2011, οπότε και καταγράφηκε αρνητικό ισοζύγιο γεννήσεων για πρώτη φορά μετά την περίοδο της Κατοχής του 1944! Το έτος 2017 στην Ελλάδα είχαμε 88.553 γεννήσεις και 124.501 θανάτους.

Μελετώντας τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθυσμός στη χώρα μας αναμένεται να φτάσει τα 8 εκατ. το 2050, με βάση το συντηρητικό σενάριο. Το δημογραφικό πρόβλημα δεν εμφανίστηκε πρόσφατα στη χώρα μας, η οποία όμως είχε καταφέρει να ισορροπεί αυτή τη τάση εμφανίζοντας μικρές διακυμάνσεις στον πληθυσμό της, ακόμα και αυξητικές κατά περιόδους. Ειδικότερα, η περίοδος μεταξύ 1960-1980 ήταν η πιο παραγωγική για την Ελλάδα, ενώ αμέσως μετά η ελληνική γεννητικότητα εμφάνισε φθίνουσα τάση.

Συγκεκριμένα, ο ολικός δείκτης αναπαραγωγής, ο οποίος υποδηλώνει τον αριθμό των παιδιών που αποκτάει κάθε γυναίκα στη διάρκεια της αναπαραγωγικής της ηλικίας, μεταβλήθηκε από 1,31 που ήταν το 2004, σε 1,5 το 2008 και 2009, ενώ μειώθηκε ξανά σε 1,35 το 2017.

Ιδιαίτερη σημασία έχει, επίσης, η ηλικία απόκτησης του πρώτου παιδιού από τις Ελληνίδες, η οποία από τα 28,8 έτη που ήταν το 2008, μετατέθηκε στα 30,3 έτη το 2016.

Το πιο δυσοίωνο μήνυμα, όμως, συνοψίζεται στη βαθιά γήρανση του πληθυσμού τις επόμενες δεκαετίες, καθώς προβλέπεται ότι το 36% των κατοίκων της Ελλάδας το 2050 θα είναι άνω των 65 ετών. Το ποσοστό αυτό αποτελεί αρνητικό ρεκόρ για τη χώρα μας, αν ληφθεί υπόψη ότι τη δεκαετία του ΄70 ήταν 6% και στις μέρες μας υπολογίζεται στο 18-20%.

Δυστυχώς η πτώση της γεννητικότητας έχει πολυπαραγοντική αιτιολογία καθώς η Ελλάδα ακολουθεί το «Δυτικό πρότυπο» ζωής. Αυτό το δυτικό πρότυπο που παρουσιάζει ως μόδα και λύτρωση τα διαζύγια, τη διάλυση του θεσμού της οικογένειας και προωθεί αλλά πρότυπα και αξίες με βάση τη σεξουαλικότητα των ανθρώπων και την απομάκρυνσή τους από την κοινωνική τους υπόσταση.

Στο πλαίσιο αυτό παρατηρούνται μεταβολές στις κοινωνικές συνθήκες όπως η μετάθεση τεκνοποίησης σε μεγαλύτερες ηλικίες, διάφορες οικονομικές παράμετροι, η αυξημένη συμμετοχή των γυναικών στο εργατικό δυναμικό, οι σύγχρονες μέθοδοι αντισύλληψης κ.α.
Αιτίες δημογραφικού προβλήματος

Α. Οικονομική κρίση και Μεταναστευτικό

Είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι η οικονομική κρίση και εφαρμογή των μνημονίων στη χώρα μας, έχουν μεν επιδράσει καταλυτικά αυξάνοντας περισσότερο το πρόβλημα.
Η οικονομική κρίση πυροδότησε μια διαδικασία σημαντικής μείωσης του πληθυσμού της χώρας λόγω μείωσης των γεννήσεων, αλλά και μέσω της ανατροπής του μεταναστευτικού ισοζυγίου, δηλαδή της υπεροχής του αριθμού των εξερχόμενων μεταναστών έναντι του αριθμού των εισερχομένων.

Στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και ειδικότερα στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης, οι θάνατοι (1296) ήταν διπλάσιοι από τις γεννήσεις (726) το 2018. Σημαντική είναι και η ανατροπή του ισοζυγίου στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου (1914 θάνατοι, 1061 γεννήσεις), αλλά και στα νησιά του Βορείου Αιγαίου (γεννήσεις 1891, θάνατοι 2372).

Επιπλέον, πρόσθεσε ότι η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τη δημογραφική διαταραχή, την κρίσιμη γεωγραφικά θέση της χώρας και το μεταναστευτικό-προσφυγικό θέτουν την Ελλάδα ενώπιον μεγάλων προκλήσεων.

Το θέμα της μετανάστευσης επιδεινώνει το πρόβλημα, αφαιρώντας σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού της χώρας σε αναπαραγωγική ηλικία που υπολογίζεται περίπου σε 400.000 νέους από το 2011.

Με τη συμμετοχή και του μεταναστατευτικού ισοζυγίου, δηλαδή την εξερχόμενη μετανάστευση να υπερβαίνει την εισερχόμενη, σύμφωνα με στοιχεία του Ιανουαρίου 2018, ο πληθυσμός της Ελλάδας μειώθηκε κατά 381.835 κατοίκους την περίοδο 2011-2018.

Β. Άνισα κατανεμημένο νοσοκομειακό και μαιευτικό δίκτυο


Λόγω της ιδιαίτερης γεωγραφικής δομής της Ελλάδας και σε συνδυασμό με τη μειωμένη νοσοκομειακή κρατική δαπάνη, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, είναι πολύ δύσκολη η παροχή ικανοποιητικών εξειδικευμένων μαιευτικών και γυναικολογικών υπηρεσιών σε όλες τις περιοχές της χώρας. Καθώς υπάρχει σημαντική συγκέντρωση εξειδικευμένων υποδομών και υπηρεσιών υγείας στις μεγάλες πόλεις και μεγάλη έλλειψη στην περιφέρεια και τις ακριτικές περιοχές, υπάρχει δυσκολία πρόσβασης στις υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν κρυμμένα κόστη σε ένα ικανοποιητικό δημόσιο σύστημα υγείας, όταν απαιτούνται μεταφορές και διαμονές. Τα οικονομικά κριτήρια αλλά και η ανασφάλεια που προκαλείται λόγω γεωγραφικής απόστασης μιας δομής υγείας από την μόνιμη κατοικία, παίζει σημαντικό ρόλο στην απόφαση των ζευγαριών που κατοικούν σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές να δημιουργήσουν ή να μεγαλώσουν την οικογένειά τους.

Οι συνέπειες που προκύπτουν από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά της χώρας μας έχουν κοινωνικό και οικονομικό χαρακτήρα:

  1. Γήρανση του πληθυσμού
  2. Μείωση εργατικού δυναμικού
  3. Επιβάρυνση του ασφαλιστικού συστήματος και κατάρρευση του συνταξιοδοτικού συστήματος

Τα Συνταξιοδοτικά και Ασφαλιστικά συστήματα της Ε.Ε. σχεδιάστηκαν με βάση μία εντελώς διαφορετική δομή πληθυσμού που επικρατούσε στις δεκαετίες ’50-’60, όταν μόνο το 6% του πληθυσμού ήταν 65 ετών. Οι νέοι που αποτελούν το εργατικό δυναμικό καλούνται να στηρίξουν οικονομικά τους ηλικιωμένους, ενώ ταυτόχρονα οι δημόσιοι προϋπολογισμοί καταπονούνται κάτω από το βάρος του υψηλότερου κόστους των συστημάτων υγείας και συνταξιοδότησης.

Οι αριθμοί είναι απογοητευτικοί: Τη δεκαετία του ’60 εργαζόντουσαν 3 άνθρωποι και συνταξιοδοτούνταν 1, ενώ το 2050 θα εργάζεται 1 και θα συνταξιοδοτούνται 3.

Δυστυχώς η εν Ελλάδι πολιτική εξουσία αρνείται να αντιληφθεί πως μόνο με την αύξηση του πληθυσμού μπορεί να επιτευχθεί βελτίωση και άμεση ανάπτυξη σε όλες τις δομές της οικονομίας (κατανάλωση, λιανικό εμπόριο, αγορά κατοικίας κ.α.).

Το δημογραφικό πρόβλημα εντοπίζεται σχεδόν σε όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας, με ιδιαίτερη παρουσία στη Θράκη και τα νησιά του Β. Αιγαίου, ενώ σε Κρήτη και νησιά του Ν. Αιγαίου εμφανίζεται οριακά θετικό ισοζύγιο γεννήσεων-θανάτων.

Η Ελλάδα είναι αρκετά χαμηλά στην κατάταξη της Ευρώπης σχετικά με την υιοθέτηση πολιτικών στήριξης της μητρότητας, της οικογένειας και της γονιμότητας. Κύριος στόχος θα πρέπει να είναι η δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για την στήριξη της ελληνικής οικογένειας. Και από το δημόσιο και από τον ιδιωτικό τομέα.

Σημαντικός παράγοντας είναι οι πολιτικές στήριξης που θα ενθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να μπουν σε πρόγραμμα δημιουργίας οικογένειας σε νεαρές ηλικίες (20-29 ετών), με παράλληλη στήριξη στην εκπαίδευση και την εργασία, καθώς επίσης και στην επανένταξη και εξέλιξη της γυναίκας με παιδιά στο εργασιακό της περιβάλλον. 

Άλλες προτεινόμενες πολιτικές που είχαν θετικά αποτελέσματα σε άλλες χώρες είναι η καθιέρωση «επιδόματος» γεννήσεων με διαφορετικά κίνητρα για γυναίκες κάτω των 30 ετών, όπως η ενίσχυση και καθιέρωση επιδομάτων τοκετού, η παροχή επιδομάτων ενοικίου και μετακόμισης σε νέα ζευγάρια, η διευρυμένη παροχή δωρεάν και επιδοτούμενης φροντίδας των παιδιών προσχολικής ηλικίας (εντός & εκτός σπιτιού) και η παροχή ιατρικών υπηρεσιών (σε περιπτώσεις κατοίκων ακριτικών και απομακρυσμένων περιοχών από τα αστικά κέντρα).

Ο παράγοντας σχολείο και παρεχόμενες υπηρεσίες εκπαίδευσης είναι εξίσου σημαντικός. Σε μια χώρα που θέλει να επενδύσει στο baby boom θα έπρεπε να ανοίγουν σχολεία κι όχι να κλείνουν.

Λύσεις υπάρχουν, βούληση δεν είμαι βέβαιος ότι υπάρχει… Ίσως κάποιοι βολεύονται όταν στις γειτονιές δεν ακούγονται παιδικές φωνές… Όταν η Ελλάδα ερημώνει και μετατρέπεται σε κουφάρι. Κάτι σαν ένα χρυσοπράσινο φύλλο ρηγμένο στο πέλαγο…

Οι θέσεις της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗ για το ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ

Προτάσεις  για  το  δημογραφικό «Πρώτα  η  Ελλάδα,  Πρώτα  οι  Έλληνες»  λέμε,  κι  εμείς  στην Ελληνική  Λύση,  ό,τι  λέμε,  το  εννοούμε!   

Ως  ανωτέρω  αναλύθηκε  το  δημογραφικό  πρόβλημα  στη  χώρα  μας,  που αποτελεί  ένα  από  τα  βασικότερα  ζητήματα,  καθώς  σύμφωνα  με  το βασικό  σενάριο  επιστημονικής  έρευνας  για  τη  διεθνή  πορεία  των πληθυσμιακών  δεδομένων  που  δημοσιεύθηκε  πρόσφατα  στην  έγκυρη επιθεώρηση  The  Lancet,  ο  πληθυσμός  της  Ελλάδας  προβλέπεται  να είναι  κάτω  από  5,5  εκατομμύρια  το  2100!  Με  άλλα  λόγια,  σε  λιγότερο από  100  χρόνια,  η  χώρα  μας  θα  έχει  μειωθεί  στο  μισό  του  σημερινού πληθυσμού  της,  ενώ  δεν  αποκλείονται  και  τα  σενάρια  που  κάνουν  λόγο τα  4,73  εκατομμύρια.     

Το  ζήτημα  του  δημογραφικού  έχει  αξιολογηθεί  ως  κρίσιμο  ήδη  από  τις αρχές  της  νέας  χιλιετίας,  γι’  αυτό  μάλιστα  τον  λόγο  συμπεριλήφθηκε και  στο  Ελληνικό  Σύνταγμα  με  την  αναθεώρηση  του  2001,  όπου  στο άρθρο  21  παρ.  5  αναφέρεται  ότι:  «Ο  σχεδιασμός  και  η  εφαρμογή  της δημογραφικής  πολιτικής,  καθώς  και  η  λήψη  όλων  των  αναγκαίων μέτρων  αποτελεί  υποχρέωση  του  Κράτους».     

Πάγιά  μας  αρχή  και  θέση  είναι  ότι  το  δημογραφικό  ζήτημα  είναι αποκλειστικά  ελληνικό  ζήτημα,  απορρίπτοντας  κάθε  σκέψη  για αντικατάσταση  του  ελληνικού  πληθυσμού  με  τους  λαθρομετανάστες. Ήδη τα ΜΜΕ αλλά και η πλειοψηφία  των  πολιτικών  κομμάτων  θεωρούν ότι  λύση  δεν  είναι  να  βοηθήσουμε  τα  νέα  ζευγάρια  να  αποκτήσουν παιδιά,  αλλά  να  εισάγουμε  έτοιμα  απέξω,  όπως  προτείνουν  διάφορες «επιτροπές»  και  «διανοούμενοι»!   

Για  το  λόγο  αυτό,  το  βασικό  μέτρο  που  προτάσσουμε  ως  λύση  για  το δημογραφικό  είναι  η  αντιμετώπιση  του  λαθρομεταναστευτικού, και  ο  έλεγχος  των  ροών,  με  το  πλέγμα  μέτρων  που  προτείνουμε,  και μεταξύ  άλλων  το  κλείσιμο  των  ΜΚΟ  και  την  επιβολή  ποινών  σε όσους  βοηθούν  ή  χρηματοδοτούν  την  παράτυπη  μετανάστευση.     

Η  ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΛΥΣΗ  καταθέτει  μια  ολοκληρωμένη  σειρά  προτάσεων, ώστε  να  αυξηθούν  οι  γεννήσεις  Ελλήνων  και  να  ενισχυθούν  τα  κίνητρα για  κάθε  οικογένεια,  ώστε  να  αριθμεί  πολλά  μέλη!     Προτείνουμε  τα  ακόλουθα  μέτρα: 285   

1. Πρώτα  απ’  όλα  για  την  επίλυση  του  προβλήματος  απαιτείται  σωστή οργάνωση  και  ενδελεχής  και  επιστάμενος  προγραμματισμός,  ο  οποίος θα  εντοπίζει  τα  ανά  περιόδους  θέματα  και  θα  επικαιροποιεί  τα  μέτρα  ανά τακτά  χρονικά  διαστήματα.  Αυτό  θα  επιτευχθεί  με  τη  Σύσταση Υπουργείου  για  το  Δημογραφικό. 

2. Καθιέρωση  δέσμης  μέτρων,  ώστε  κάθε  γυναίκα  να  γεννά τουλάχιστον  2  παιδιά!  Με  οδηγό  αυτήν  τη  σκέψη,  τα  επόμενα (τουλάχιστον  είκοσι)  χρόνια,  πολύτεκνοι  θα  πρέπει  να  θεωρούνται, όσοι  κάνουν  τουλάχιστον  δύο  παιδιά  και  να  τυγχάνουν περισσότερων  προνοιακών  επιδομάτων! Οικονομικά  Μέτρα 

3. Θεωρούμε  απαραίτητο  για  την  επίλυση  του  δημογραφικού  την επιδοματική  πολιτική  στις  γεννήσεις.  Κάτι  τέτοιο  εξάλλου  προωθεί και  η  Ουγγαρία  με  πολύ  καλά  αποτελέσματα.  Αναλυτικότερα,  τα επιδόματα  για  όλα  τα  παιδιά  Ελλήνων  ιθαγενών  με  φορολογική  διαμονή στην  Ελλάδα,  ηλικίας  κάτω  των  18  ετών.  Όταν  δεν  εργάζονται  ή  είναι άνεργα,  τότε  συνέχιση  των  επιδομάτων,  έως  ότου  συμπληρώσουν  το 21ο  έτος.   Το  επίδομα  θα  είναι  ύψους  150  €  μηνιαία  για  το  πρώτο  παιδί, 170  €  για  το  δεύτερο,  190  €  για  το  τρίτο  και  210  €  για  κάθε επόμενο.  Δίνεται  είτε  άμεσα  σε  αδύναμες  οικογένειες  με  εισοδήματα κάτω  από  το  ελάχιστο  αφορολόγητο  όριο  είτε  ως  ελάφρυνση  φόρου στις  υπόλοιπες,  εφόσον  τις  συμφέρει  καλύτερα. 

4. Μέτρα  για  τις  εργαζόμενες  μητέρες:  Επαύξηση  του  πλαισίου του  υφιστάμενου  νόμου  με  προστασία  τους  μέχρι  και  24  μήνες  από  τη γέννηση  του  παιδιού.  Αντίστοιχα  και  φυσικά  διαζευκτικά,  θα  πρέπει  να ισχύει  και  για  τους  άνδρες,  μόλις  ανακοινώνουν  στην  εργασία  τους  ότι οι  σύζυγοί  τους  κυοφορούν.     

5. Μέτρα  για  τις  μη  εργαζόμενες  μητέρες:  Θέσπιση  ενός  ικανού επιδόματος,  το  οποίο  θα  λαμβάνουν  τουλάχιστον  μέχρι  και  18  μήνες από  τη  γέννηση  του  τέκνου  τους  (στο  επίπεδο  τουλάχιστον  ενός βασικού  σήμερα  μισθού).     286   

6. Εφάπαξ καταβολή ποσού στα  νέα  ζευγάρια  Ελλήνων  –  και  μόνο -  με  τη  γέννηση  του  τέκνου  (π.χ.  για  αγορές  ρούχων,  για  βρεφικές τροφές  κλπ.).   

7. Χαμηλότοκα  και  με  ευκολίες  αποπληρωμής  δάνεια  από  τις Τράπεζες  σε  νέες  οικογένειες,  προκειμένου  να  αγοράσουν  την  πρώτη κατοικία  τους,  εάν  δεν  έχουν.   

8. Παράταση  του  χρόνου  εξόφλησης  των  δανείων,  όσων οικογενειών  έχουν  τουλάχιστον  δυο  παιδιά:     -  Άτοκο  δάνειο  για  όσες  γυναίκες  κάτω  των  40  ετών  παντρεύονται, -  2ο  παιδί: διαγραφή  1/3  χρέους, -  3ο  παιδί:  συνολική  απαλλαγή  από  χρέος. Φορολογικά  Μέτρα 

9. Παροχή  αυξημένου  αφορολογήτου  ορίου  σε  οικογένειες  που θα  αποκτούν  από  2  παιδιά  και  πάνω,  το  οποίο  θα  προσαυξάνεται ανάλογα  με  τον  αριθμό  των  παιδιών.   

10.  Πλήρης  απαλλαγή  φόρου  εισοδήματος  εφ’  όρου  ζωής  για οικογένειες  με  3  παιδιά.     

11.  Δωρεάν  παραχώρηση  χρήσης  κατοικιών  που  ανήκουν  στην ιδιοκτησία  του  Κράτους  σε  νέους  γονείς  για  μία  πενταετία  και επανεξέταση  για  τυχόν  επέκτασή  της,  εφ'  όσον  τα  εισοδήματά  τους κινούνται  κάτω  από  το  αφορολόγητο  όριο. 

12.  Μείωση  εργοδοτικών  εισφορών  σε  νέες  και  νέους εργαζόμενους  γονείς,  προκειμένου  να  έχουν  ευκολότερη  πρόσβαση στην  αγορά  εργασίας.   Koινωνικά  Μέτρα   

13.  Δωρεάν παροχή ειδών διατροφής,  μέσω  και  της  κινητοποίησης εθνικών  ευεργετών,  σε  κάθε  οικογένεια,  η  οποία  έχει  οικονομική ανάγκη.   

14.  Μεγαλύτερη  δραστηριοποίηση  της  Εκκλησίας  στην καταπολέμηση  της  υπογεννητικότητας,  μέσω  της  ενίσχυσης  (για την  κάλυψη  διατροφικών,  στεγαστικών,  οικονομικών  αναγκών  κλπ.) των  νέων  οικογενειών.   287   

15.  Ενίσχυση  του  θεσμού  της  οικογενείας,  μέσω  των  Μέσων Μαζικής  Ενημέρωσης  και  εκπόνηση  σχετικών  προωθητικών  μηνυμάτων. 

16.  Αμέριστη  συμπαράσταση  του  Κράτους  σε  ζευγάρια  με πρόβλημα  υπογονιμότητας,  (π.χ.  με  χρηματική  υποστήριξη  σε μεγάλο ποσοστό γονιμοποιήσεων).   εξετάσεων, καθώς και εξωσωματικών 

17.  Σχεδιασμός  και  κατάρτιση  ειδικού  προγράμματος,  το  οποίο θα  περιλαμβάνει  μεθόδους  εύρεσης  εργασίας  αλλά  και δημιουργία  νέων  θέσεων,  ώστε  να  επαναπατριστούν  όχι  μόνο  οι νέοι  που  έφυγαν  κατά  την  περίοδο  της  κρίσης  στο  εξωτερικό  αλλά  και οι  ελληνικές  οικογένειες  που  ζουν  χρόνια  στο  εξωτερικό  και  έχουν  τον νόστο  της  επιστροφής  στην  πατρίδα.   

18.  Αυξημένη  μοριοδότηση  σε  δημόσιους  διαγωνισμούς  για τρίτεκνους  και  πολύτεκνους.   

19.  Δωρεάν  νομική  υποστήριξη  σε  τρίτεκνους  και  πολύτεκνους.   

20.  Ελεύθερες,  χωρίς  κριτήρια  μετεγγραφές  φοιτητών  τρίτεκνων και  πολύτεκνων,  ώστε  η  οικογένεια  να  μην  αναγκάζεται  να  μισθώνει φοιτητική  στέγη  σε  πολλές  πόλεις. 

21.  Μέτρα  στήριξης  κατά  τη  διάρκεια  της  ζωής  των  τέκνων, όπως  παροχές  υποτροφίας  για  σπουδές  και  για  εκμάθηση  ξένων γλωσσών.   Υποστηρικτικές  Υποδομές   

22.  Ίδρυση περισσότερων βρεφονηπιακών σταθμών,  (π.χ.  μέσω ΣΔΙΤ),  προκειμένου  να  μπορούν  οι  εργαζόμενες  γυναίκες  να  εργάζονται και  τα  παιδιά  τους  να  φυλάσσονται  σωστά,  αλλά  και  να  φιλοξενούνται νήπια  ηλικίας  2-4  ετών.     

23.  Βελτίωση  κρατικών  νοσοκομειακών  ιδρυμάτων  και πραγματικά  δωρεάν  υπηρεσίες  για  όλες  τις  κυοφορούσες.   

24.  Δημιουργία  δημόσιων  χώρων,  όπου  να  διευκολύνεται  η κυκλοφορία  γονέων  με  νήπια  και  βρέφη.  Επίσης,  δημόσια  κέντρα απασχόλησης  βρεφικής  ηλικίας,  όπου  τα  παιδιά  θα  απασχολούνται  και κατά  τις  απογευματινές  ώρες,  ώστε  να  καλλιεργήσουν  τις  δεξιότητές τους.   288   

25.  Δημιουργία  Κέντρων  Συμβουλευτικής  και  Υποστήριξης Οικογενειών  σε  κάθε  Δήμο  της  χώρας.  Δομές  με  κοινωνικούς συμβούλους  και  ψυχολόγους  στους  οικείους  ΟΤΑ,  όπου  κάθε  γονέας  θα μπορεί  να  απευθυνθεί  για  συμβουλευτικές  υπηρεσίες,  ώστε  να δημιουργήσει  ισχυρούς  οικογενειακούς  δεσμούς.   Η  ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΛΥΣΗ έχει σαν βασική  προτεραιότητα τη  βελτίωση  του  δείκτη  εξάρτησης  και  την  καταπολέμηση του  δημογραφικού  μέσω  της  ανάπτυξης,  έτσι  ώστε  να επιλυθεί το  ασφαλιστικό  πρόβλημα  και να  εξασφαλιστεί η διατήρηση  του  πληθυσμού. Ενισχύοντας  το  θεσμό  της  μητρότητας  και της  οικογένειας, επενδύουμε  στο  Έθνος  μας! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας ευχαριστώ για την επικοινωνία σας και το ευδόκιμο σχόλιο σας. Σύντομα θα σας απαντήσουμε...

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages